ترتیب انجام حرکات ورزشی: تمرینات کاردیو یا قدرتی؟

تمرین ورزشی

 

آیا تا بحال دقت کرده‌اید که افراد زیادی قبل از اینکه به سراغ تمرین با وزنه‌ها بروند، کلی از وقتشان را صرف تمرین با تردمیل، الپتیکال و یا دوچرخه ثابت می‌کنند؟ آنها تلاش می‌کنند تا اول تمرین کاردیوشان را به سر انجام برسانند، چرا که بهترین راه برای گرم کردن و آماده شدن برای تمرین با وزنه است.

اما این یک اشتباه بزرگ است! آیا می‌خواهید بیشتری بازدهی را از تمرینتان بگیرید؟ پس برعکس این حالت تمرین کنید.

چرا تمرینات قدرتی همیشه اول می‌آیند؟
هیچ فکر کرده‌اید که چرا تریمنتان را باید با وزنه زدن شروع کنید؟ جوابش ساده ست: انرژی بدن شما فقط در عضلاتش نهفته شده است.

ادامه خواندن “ترتیب انجام حرکات ورزشی: تمرینات کاردیو یا قدرتی؟”

روش‌های عجیب و غیر عادی برای کاهش وزن

کاهش وزن

 

همه ما می‌دانیم که راه حل کاهش وزن استفاده از رژیم غذایی مناسب و انجام تمرینات ورزشی است. با خوردن غذاهای سالم و کم کردن کالری ورودی به بدن، می‌توانید خود را در حالت کاهش وزن و سوزاندن چربی قرار دهید. اضافه کردن تمرینات ورزشی به رژیم غذایی می‌تواند سرعت متابولیسم را افزایش دهد و تعداد کالری‌هایی که در روز سوزانده می‌شود را بیشتر کند. همین امر موجب خواهد شد از دست دادن چربی های اضافی بدن راحت تر و سریع‌تر باشد. اما علاوه بر این دو مورد، گزینه‌های دیگری نیز برای کاهش وزن وجود دارد. در ادامه با برخی از روش‌های عجیب و غیر عادی کاهش وزن آشنا می‌شویم:

بو کردن سیب: مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که بو کردن سیب سبز می‌تواند اشتهای شما بین دو وعده غذایی را سرکوب کند. اصلا لازم نیست سیب را گاز بزنید، بو کردن آن به تنهایی کافی خواهد بود. این روش با موز نیز کار می‌کند. اگر حس گرسنگی زیادی دارید و به خاطر کاهش وزن دوست ندارید غذای زیادی بخورید، موز یا سیب را بردارید و بو کنید.

استفاده از یک روبان: زنان فرانسوی یک ترفند ساده برای کنترل غذای مصرفی خود دارند. آن‌ها یک روبان پارچه‌ای را دور شکم خود و زیر لباس می‌پوشند. زمانی که روبان تنگ تر می‌شود متوجه می‌شوند که باید دست از غذا خوردن بکشند و سیر شده اند. اینکار به آن‌ها کمک می‌کند به طور آگاهانه جلوی مصرف زیاد غذا را بگیرند.

ادامه خواندن “روش‌های عجیب و غیر عادی برای کاهش وزن”

خواص زیتون در لاغری

زیتون خاصیت لاغر کننده

 

مصرف روغن زیتون از سالهای دور توصیه شده است . این روغن گیاهی حاوی چربی است اما برخی معتقدند که با وجود این ، روغن زیتون خاصیت لاغرکنندگی دارد.

عجیب است یک روغن را لاغرکننده بنامیم روغن زیتون، یک منبع عالی از ویتامینها و مواد معدنی است که سیستم بدن را پاکسازی کرده و پوست را تغذیه می کند. همچنین دوستدار قلب نیز می باشد. بعضی از افراد رژیم گیرنده، دیگر با روغن زیتون غریبه نیستند. این روغن بعنوان یک جایگزین سالم تر برای سس های سالاد یا روغن پخت و پز بکار می رود. اما آیا می دانستید که مصرف فقط یک قاشق سوپخوری روغن زیتون در هر روز می تواند به کاهش وزن شما کمک کند؟

روغن زیتون، یکی از مفیدترین روغنهای سالم است. این روغن با له کردن و فشردن میوه های زیتون برای بیرون کشیدن روغن آن، تهیه می شود. انواع مختلفی از روغن زیتون در بازار وجود دارد. آنها بر اساس نحوه فراوری شان طبقه بندی می شوند. از بین تمام انواع روغن زیتون، روغن زیتون فوق بکر سرد فشرده، سالم ترین است. این روغن، مواد مغذی اش را حفظ می کند، زیرا حداقل فراوری روی آن انجام می شود.

ادامه خواندن “خواص زیتون در لاغری”

دانلود سریال رقص روی شیشه، قسمت یازدهم

دانلود سریال رقص روی شیشه (قسمت یازدهم) با لینک مستقیم

دانلود با کیفیت 1080P Blu-ray, 1080P, 720P, 480P

برای دانلود قانونی و حلال این سریال ، به ادامه مطلب مراجعه کنید

دانلود سریال رقص روی شیشه، قسمت یازدهم

نام سریال : رقص روی شیشه

کارگردان : مهدی گلستانه

تهیه کننده : پیمان جعفری

بازیگران : بهرام رادان, مهتاب کرامتی, امیر آقایی, مهرداد صدیقیان, میترا حجار, هدی زین العابدین, حامد کمیلی, ستاره اسکندری, بیتا فرهی, سحر قریشی, همایون ارشادی, ترلان پروانه, علیرضا زمانی نسب, ابوالفضل میری, جواد یحیوی, احسان عباسی, بیژن افشار, عباس توفیقی, هانی صالحی, پانته‌آ کیقبادی, نگار جعفری, مجتبی واشیان, دلساکریم زاده, احسان سعادتی, دانیال کریمی‌ & حسین شمس رضوی

کشور : ایران

ژانر : درام, عاشقانه & اجتماعی

سال : 1397

زبان : فارسی

خلاصه داستان : کشمکش میان رعنا و یغما یغما که خواهان مهاجرت است ، رعنا را تحت فشار قرار می دهد و باعث می شود رعنا در برابر او طغیان کند.

ادامه خواندن “دانلود سریال رقص روی شیشه، قسمت یازدهم”

راهی آسان برای کاهش وزن

کاهش وزن,پیاده روی, اصول پیاده روی صحیح

 

پیاده روی راهی آسان برای کاهش وزن
اگر روزی چند ساعت پیاده‌روی می‌کنید و هر روز خسته‌تر از قبل به خانه برمی‌گردید و آن عددی را که می‌خواهید روی ترازو نمی‌بینید، حتما یک جای کار اشتباه است. شاید فوت‌وفن پیاده‌روی را به‌خوبی نمی‌دانید. پیاده‌روی هم نیاز به آمادگی دارد و حتی اگر اهل ورزش باشید و هر روز پیاده‌روی کنید، ممکن است همه نکات را درباره این ورزش ندانید. شاید ندانید چقدر باید آب بخورید و کی باید آب بخورید یا اینکه چه کفشی باید به‌پا کنید یا اینکه دست‌های‌تان را چطور تکان بدهید. اگر دلتان می‌خواهد از پیاده‌روی‌های‌تان نتیجه بگیرید با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه می‌توانید با رعایت نکات کوچک هم از پیاده‌روی لذت بیشتری ببرید و هم از فواید آن بهره‌مند شوید.

• اگر توان پیاده‌روی ندارید
اگر حس و حال پیاده‌روی ندارید و با کمی پیاده‌روی احساس خستگی و تحریک‌پذیری می‌کنید، ممکن است بدن شما آمادگی کافی نداشته باشد. برای حل این مشکل هر هفته جمعه‌ها را تعطیل کنید و از این روز برای پیاده روی استفاده کنید. حداقل یک بار در هفته، به بدن‌تان اجازه دهید تا خودش را بازسازی و ماهیچه‌سازی کند و عضلات و رگ‌های خونی شما خودشان را تقویت کنند و کمی قوت بگیرند و انرژی کافی به شما بدهند تا بتوانید دوباره هفته‌ای را با انرژی آغاز کنید. خواب هم برای اینکه بتوانید نتیجه بهتری از تمرینات خود به‌دست آورید نقش مهمی ایفا می‌کند. به اندازه کافی بخوابید.

ادامه خواندن “راهی آسان برای کاهش وزن”

5 تمرین برای تقویت عضلات شانه

تقویت عضلات شانه, تقویت عضلات کتف,تمرینات بدنسازی

 

بهترین حرکات برای تقویت عضلات شانه
عضله سازی یکی از اهداف مهم تمرینات بدنسازی است و تقویت عضلات شانه که یکی از مهمترین عضلات بالاتنه محسوب می شود را نباید نادیده گرفت چرا که داشتن شانه های زیبا و خوش فرم برای هر ورزشکاری خوشایند است. اما برای پرورش و تقویت عضلات شانه باید یک برنامه ورزشی منظم داشته باشید.

حرکات متنوع و متعددی چه با وزنه و چه بدون وزنه برای تقویت عضلات شانه وجود دارند. در این مطلب ۵ حرکت را برای تقویت عضلات شانه انتخاب کرده ایم. این تمرینات روی عضلات دلتوئید که شامل عضلات دلتوئید جانبی، دلتوئید قدامی و دلتوئید خلفی می شود اثر گذار است.

1- پرس هالتر نشسته
عضلات هدف: بخش میانی و جلوی عضله دلتوئید

تقویت عضلات کتف,تقویت عضلات شانه,تمرینات بدنسازی

پرس هالتر به صورت نشسته برای تقویت عضلات شانه

این تمرین نیز یکی از بهترین حرکات برای تقویت عضلات شانه است. برای انجام این حرکت، روی نیمکت بنشینید و هالتر را با مقداری فاصله از سینه نگه دارید. در این حالت شما آماده انجام حرکت هستید. هالتر را به بالای سر ببرید تا جای که دست های شما صاف می شود. در این وضعیت باید بالاتنه شما کاملا” صاف باشد. سپس به آرامی به موقعیت اول برگردید. این حرکت برای تقویت عضلات دلتوئید بسیار مفید است. حرکت را در ۲ یا ۳ ست با ۱۰ الی ۱۲ تکرار انجام دهید. این حرکت همچنین عضله سینه ای بزرگ را درگیر می کند.

ادامه خواندن “5 تمرین برای تقویت عضلات شانه”

راههای ساده برای کالری سوزی و رسیدن به تناسب اندام

كالری سوزی, راههای سوزاندن کالری, راههای کاهش وزن

 

روشهایی ساده برای كالری سوزی
به كمك این توصیه‌ها می‌توانید در مدت كوتاهی چربی‌های اضافی را از بین ببرید و به تناسب اندام برسید. افرادی كه اندامی متناسب دارند و حتی یك گرم چربی اضافی هم در بدن‌شان پیدا نمی‌شود، رژیم غذایی‌شان دقیق و منظم است و البته از ورزش غافل نمی‌شوند. شاید نتوانید مثل این قبیل افراد ورزش كنید و رژیم غذایی‌تان دقیق و اصولی نباشد اما روش‌هایی وجود دارد كه به شما كمك می‌كند كالری‌های اضافی را راحت‌تر بسوزانید.

ممكن است به نظر عجیب بیاید اما با استفاده از چند راه ساده و به ظاهر پیش‌پا افتاده، امكان ذخیره چربی اضافی در بدن شما به حداقل می‌رسد و از داشتن اندامی متناسب خوشحال‌تر می‌شوید.

√ نوشیدن قهوه و کالری سوزی بیشتر
مطالعات نشان می‌دهد كه مصرف كافئین سرعت سوختن كالری‌ های اضافی را افزایش می‌دهد. سوزان روبرتز، پروفسور تغذیه از دانشگاه بوستون و نویسنده كتاب «رژیم غذایی من» به شما می‌گوید كه بدین منظور بهتر است قهوه مصرف كنید تا کالری بسوزانید اما مراقب باشید كه زیاد قهوه ننوشید و در مصرف این نوشیدنی زیاده‌روی نكنید.

ادامه خواندن “راههای ساده برای کالری سوزی و رسیدن به تناسب اندام”

3 تمرین برای تقویت عضلات بازو و سینه به کمک دمبل

دمبل, تقویت عضلات سینه, تقویت عضلات بازو

 

تمرینات سینه و بازو برای آقایان مبتدی
سینه و بازوها هر کدام شامل دو عضله‌ی اصلی هستند: به ترتیب عضله‌ی سینه‌ای بزرگ یا پکتورالیس ماژور، و عضله‌ی جناغی – و ماهیچه‌ی دو سر و سه سر بازویی.

دو عضله‌ی تشکیل دهنده‌ی سینه برای حرکت پذیری شانه‌ها در جهت افقی عمل می‌کند، مانند زمانی که حرکت بغل کردن را انجام می‌دهید. دو عضله‌ی تشکیل دهنده‌ی بازوها هم، کارکردی مخالف هم دارند. عضله‌ی دو سر به خم کردن دست از آرنج کمک می‌کند، در حالیکه عضله‌ی سه سر برای دراز کردن دست بکار می‌رود. حرکات این عضلات، حرکات ساده‌ای هستند، و شما می‌توانید بعنوان یک تازه کار به سراغ تمریناتی بروید که از الگوی حرکتی ساده‌ای همراه با جهت حرکت این عضلات پیروی می‌کنند.

1- تقویت عضلات پشت بازو با دمبل

تقویت عضلات پشت بازو, تقویت عضلات سینه, تقویت عضلات بازو

تقویت عضلات پشت بازو

مرحله ۱
در هر دستتان یک دمبل نگاه داشته و بداخل بچرخانید، بر روی یک نیمکت مسطح دراز بکشید، و دمبل‌ها را بالای سینه‌تان بیاورید.

مرحله ۲
دستانتان را از آرنج بشکنید تا دمبل‌ها به آرامی به پشت سرتان بیایند، طوری که فشار بر عضلات سه سر یا همان پشت بازویتان باشد.

ادامه خواندن “3 تمرین برای تقویت عضلات بازو و سینه به کمک دمبل”

آیا برای عضله سازی باید استراحت کرد؟

عضله سازی,بدنسازی,راههای افزایش حجم عضله

 

اهمیت استراحت برای عضله سازی
زمانی که یک بدنساز از استراحت صحبت می‌کند، ممکن است به چیزهای مختلفی اشاره داشته باشد. در زمینه‌ی رشد عضله، استراحت می‌تواند بین هر ست، بین هر جلسه‌ی تمرینی، خواب شبانه یا حتی یک چرت کوتاه در روز تلقی شود. در حقیقت تمام این حالات استراحت، در ساخت عضله بسیار مهم‌اند، و همیشه به یک دلیل خاص انجام نمی‌گیرند. صرف نظر از اینکه دیگران استراحت را چه معنا می‌کنند، شما می‌توانید مطمئن باشید که استراحت کردن خیلی مهم است و بدون آن، شما در بدنسازی پیشرفت خیلی کمی خواهید داشت.

• استراحت بین هر ست
باید در استراحت بین ست‌هایتان تعادل داشته باشید. اینکه چقدر بین هر ست‌هایتان استراحت کنید، تصمیمی حساس است که می‌تواند بر مجموع پیشرفت شما در رشد عضلاتتان موثر باشد. خیلی کم استراحت کردن می‌تواند بدنتان را خسته کند که باعث خواهد شد خیلی زودتر تمرینتان را پایان دهید. اگر به عضلاتتان اجازه ندهید که بین ست‌ها خود را احیا کنند، عضلاتتان کمتر از سطح مطلوب رشد خواهند کرد، چرا که استراحت خیلی کوتاه می‌تواند یک تمرین بی‌هوازی را به هوازی تبدیل کند.

ادامه خواندن “آیا برای عضله سازی باید استراحت کرد؟”